Bán tài liệu, giáo án tất cả các môn toán, lý,hoá,sinh,văn,sử,địa,tiếng anh, công dân,
Xem bóng đá trực tuyến

Giáo án tiếng anh 10 full cả năm trọn bộ đẹp mắt

Thứ tư - 06/01/2021 03:29
Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 cơ bản trọn bộ, giáo án tiếng anh 10 thí điểm trọn bộ (4 cột), Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 trọn bộ, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 chương trình mới, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 mới nhất, Giáo AN Tiếng Anh 10 sách cũ, Giáo AN Tiếng Anh 10 violet, Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 chương trình cũ, giáo án tiếng anh 10 thí điểm trọn bộ (4 cột), Giáo an tiếng Anh lớp 10 thí điểm trọn bộ, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 mới nhất, Giáo AN Tiếng Anh 10 Sách cũ, Giáo án ĐỔI MỚI - Tiếng Anh 10, Thiết kế bài giảng Tiếng Anh 10 thí điểm, Giáo an phụ đạo tiếng Anh 10 thí điểm, Giáo an Tiếng Anh 10 thí điểm Unit 7, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 chương trình mới, Giáo AN Tiếng Anh 10 violet, Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 chương trình cũ, giáo án tiếng anh 10 thí điểm trọn bộ (4 cột), Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 cơ bản trọn bộ, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 mới nhất, DOWNLOAD giáo an tiếng Anh lớp 10 thí điểm, Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 trọn bộ
Giáo án tiếng anh 10 full cả năm trọn bộ đẹp mắt
Giáo án tiếng anh 10 full cả năm trọn bộ đẹp mắt
Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 cơ bản trọn bộ, giáo án tiếng anh 10 thí điểm trọn bộ (4 cột), Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 trọn bộ, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 chương trình mới, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 mới nhất, Giáo AN Tiếng Anh 10 sách cũ, Giáo AN Tiếng Anh 10 violet, Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 chương trình cũ, giáo án tiếng anh 10 thí điểm trọn bộ (4 cột), Giáo an tiếng Anh lớp 10 thí điểm trọn bộ, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 mới nhất, Giáo AN Tiếng Anh 10 Sách cũ, Giáo án ĐỔI MỚI - Tiếng Anh 10, Thiết kế bài giảng Tiếng Anh 10 thí điểm, Giáo an phụ đạo tiếng Anh 10 thí điểm, Giáo an Tiếng Anh 10 thí điểm Unit 7, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 chương trình mới, Giáo AN Tiếng Anh 10 violet, Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 chương trình cũ, giáo án tiếng anh 10 thí điểm trọn bộ (4 cột), Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 cơ bản trọn bộ, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 mới nhất, DOWNLOAD giáo an tiếng Anh lớp 10 thí điểm, Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 trọn bộ

Giáo án tiếng anh 10 full cả năm trọn bộ đẹp mắt

PERIOD 55

DATE OF PLANNING: 03/ 01/ 2019

UNIT 6: GENDER EQUALITY GETTING STARTED

I, Objectives.
  1. Knowledge.
By the end of this unit, Ss can:
  • Use lexical items related to the topic Gender Equality.
  • Know deeper about that topic.
  • Listening to a conversation with new words, agreement and disagreement among three characters.
  • Practice the conversation.
  • Enhance reading techniques.
  • Understand and use the passive voice with modals.
  1. Skills.
  • To help learners get started with 4 skills in Unit 1
  • Reading: Read about the topic Gender Equality
  • Speaking: Exchange opinions about women’s going to work.
  • Listening: Listen to to a conversation with new words, agreement and disagreement among three characters.
  • Writing: Write about advantages and disadvantages of women’s going to work.
  1. Educational aims.
  • To provide Ss some motivation.
  • Students are more aware of the drawbacks of gender discrimination.

II, Methods.

  • Integrated, mainly communicative.

III, Teaching aids.

  • Teacher: tape, board, chalk, textbook, cassette.
  • Students: textbook, workbook, pen, pencil…

IV. Procedures:

1. Class organization:

Class Date of teaching Attendance
10A3 ……/ ……/ 2019 ……/…….
10A5 ……/ ……/ 2019 ……/…….
10A6 ……/ ……/ 2019 ……/…….
10A8 ……/ ……/ 2019 ……/…….
2. Old lesson checking (Omitting )  
3. New lesson:
TEACHER'S ACTIVITIES STUDENTS' ACTIVITIES
WARM UP
  • Ask students what they think about when they see or hear the words “gender”, “equality” and “gender equality”. Elicit students’ answers.
  • Elicit sts’ answers.
  • Listen to the sts and give feedback.
  • Lead sts into new lesson.
WARM UP
  • Visualize what they think of when they hear or see such words as: gender, equality or gender equality.
  • Possible answers:
+ I think of men and women.
+ I think of the word same.
+ I think that men and women should be treated in the same way and given the same opportunities.
PRE - TEACHING
Activity 1
- Ask students to look at the picture and answer the
PRE - TEACHING
Activity 1
- Look at the picture and answer the
 
 
questions about it: Suggested questions:
+ Who do you see in the picture?
+ Where do you think they are?
+ What are they doing?
  • Play the recording.
  • Ask students to listen and read.
  • Explain new words if necessary.
questions about it.
  • Give the answers.




 
  • Listen to the recording and read silently after the recording.
WHILE TEACHING
Activity 2
  • Ask students to work individually first and then in pairs to decide if the statements are true (T), false (F) or not given.
  • Encourage students to provide reasons for their answers.
  • Ask them to refer back to the conversation to get the necessary information.
  • Check students’ answers and give explanations.
  • Suggested answer:
1. F      2. F     3. T     4. NG      5. T
WHILE TEACHING
Activity 2
  • Work individually first and then in pairs to decide if the statements are true (T), false (F) or not given.
  • Provide reasons for their answers.
 
  • Give the answers.
 
  • Check and correct.
POST TEACHING
  • Ask students to read the conversation again and think of the answers to the questions.
  • Have them work with a partner and switch roles to ask and answer.
  • Check the answers and provide the correct ones if necessary.
  • Suggested answers:
  1. Only 82 girls enrolled per 100 boys in secondary school.
  2. Because they might be forced to work at home and in the fields.
  3. There are slightly more boys than girls in both primary and secondary schools.
  4. Women do.
  5. Gender discrimination should be eliminated so that everyone has equal opportunities in education.
POST TEACHING
- Read the conversation again and answer to the questions.
  • Work in pairs to do the task.
 
  • Give the answers.
  • Check and correct.
 
 

PERIOD 56

DATE OF PLANNING: 04/ 01/ 2019

UNIT 6: GENDER EQUALITY
LANGUAGE

I, Objectives.
  1. Knowledge.
By the end of this unit, Ss can:
  • Pronounce correctly two-syllable words with stress on the first or second syllable in isolation and in context
  • Understand new words related to the topic
  • Master modal verbs use
  • Understand more about passive voice
  1. Skills.
  • To help learners get started with 4 skills in Unit 1
 
Class Date of teaching Attendance
10A3 ……/ ……/ 2019 ……/…….
10A5 ……/ ……/ 2019 ……/…….
10A6 ……/ ……/ 2019 ……/…….
10A8 ……/ ……/ 2019 ……/…….
2. Old lesson checking  
  • Checking new words in Getting started section.

3. New lesson:

TEACHER'S ACTIVITIES STUDENTS' ACTIVITIES
VOCABULARY
Activity 1
  • Ask students to work individually, read the words and phrases in the box, then discuss and find the meaning for each of them (a-f).
  • If students need support, ask them to use the context of the conversation to help them choose the correct meaning for each word.
  • Check answers as a class.
  • Suggested answers:
1. D    2. F    3. E     4. A    5. C     6. B
VOCABULARY
Activity 1
  • Work individually, read the words and phrases in the box, then discuss and find the meaning for each of them (a-f).
 
  • Give the answers.
  • Check and correct.
 
 
Activity 2
  • Ask students to work individually first, and then check with a partner.
  • Make sure that student have the right answers by going over all the answers in class.
  • Allow students to look up the words in the glossary, if necessary.
  • Suggested answers:
1. Enroll    2. Force      3. Eliminate
4. Discrimination        5. Equal       6. Gender
Activity 2
  • Work individually first, and then check with a partner.


 
  • Give the answers.
  • Check and correct.
PRONUNCIATION
Activity 1
  • Play the recording and let students listen and follow.
  • Play it again with pauses for students to repeat each word chorally.
  • Give the meaning of the words if necessary. Help students distinguish two-syllable words with stress on the first or second syllable.
  • Ask students to work in pairs and take turns reading the words.
Activity 2
  • Play the recording again.
  • Ask students to put a markbefore the stressed syllable in each word.
Activity 3
  • Have students work individually to put the words in the right box according to their stress patterns.
  • Check as a class.
 
GRAMMAR
Activity 1
  • Explain to students that modal verbs are special verbs that behave differently from other verbs.
+ They are used to express ability, advice, duty, permission, possibility, prohibition or request.
  • Let students read the sentences individually and ask them to pay attention to all modal verbs used in the sentences.
  • Have them choose the answers and discuss the meaning of each modal with a partner.
  • Go over all the answers in class.
  • Expected answers:
1. Shouldn’t – advice             2. Must - duty
3. May - permission               4. Might - possibility
5. Will – request                     6. Mustn’t  - prohibition
7. Can  - ability
Activity 2
  • Ask students to read the sentences.
  • Have them underline the passive voice with modals.
  • Let them work with a partner before checking answers as a class.
  • Expected answers:
1. May be kept                   2. Might be forced
3. Shouldn’t be allowed     4. Should be eliminated
Activity 3
GRAMMAR
Activity 1
- Listen to the T



- Read the sentences individually and ask them to pay attention to all modal verbs used in the sentences.
- Give the answers.

 
  • Check and correct.





Activity 2
  • Read the sentences.
  • Underline the passive voice with modals.
  • Check the answers in pairs.
  • Give the answers.
  • Check and correct.


Activity 3
 

file download Giáo án tiếng anh 10 full cả năm trọn bộ đẹp mắt

Tổng số điểm của bài viết là: 5 trong 1 đánh giá

Xếp hạng: 5 - 1 phiếu bầu
Click để đánh giá bài viết

  Ý kiến bạn đọc

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây