Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 cơ bản trọn bộ, giáo án tiếng anh 10 thí điểm trọn bộ (4 cột), Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 trọn bộ, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 chương trình mới, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 mới nhất, Giáo AN Tiếng Anh 10 sách cũ, Giáo AN Tiếng Anh 10 violet, Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 chương trình cũ, giáo án tiếng anh 10 thí điểm trọn bộ (4 cột), Giáo an tiếng Anh lớp 10 thí điểm trọn bộ, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 mới nhất, Giáo AN Tiếng Anh 10 Sách cũ, Giáo án ĐỔI MỚI - Tiếng Anh 10, Thiết kế bài giảng Tiếng Anh 10 thí điểm, Giáo an phụ đạo tiếng Anh 10 thí điểm, Giáo an Tiếng Anh 10 thí điểm Unit 7, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 chương trình mới, Giáo AN Tiếng Anh 10 violet, Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 chương trình cũ, giáo án tiếng anh 10 thí điểm trọn bộ (4 cột), Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 cơ bản trọn bộ, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 mới nhất, DOWNLOAD giáo an tiếng Anh lớp 10 thí điểm, Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 trọn bộ
Giáo án tiếng anh 10 full cả năm trọn bộ đẹp mắt
Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 cơ bản trọn bộ, giáo án tiếng anh 10 thí điểm trọn bộ (4 cột), Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 trọn bộ, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 chương trình mới, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 mới nhất, Giáo AN Tiếng Anh 10 sách cũ, Giáo AN Tiếng Anh 10 violet, Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 chương trình cũ, giáo án tiếng anh 10 thí điểm trọn bộ (4 cột), Giáo an tiếng Anh lớp 10 thí điểm trọn bộ, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 mới nhất, Giáo AN Tiếng Anh 10 Sách cũ, Giáo án ĐỔI MỚI - Tiếng Anh 10, Thiết kế bài giảng Tiếng Anh 10 thí điểm, Giáo an phụ đạo tiếng Anh 10 thí điểm, Giáo an Tiếng Anh 10 thí điểm Unit 7, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 chương trình mới, Giáo AN Tiếng Anh 10 violet, Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 chương trình cũ, giáo án tiếng anh 10 thí điểm trọn bộ (4 cột), Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 cơ bản trọn bộ, Giáo an Tiếng Anh lớp 10 mới nhất, DOWNLOAD giáo an tiếng Anh lớp 10 thí điểm, Giáo AN Tiếng Anh lớp 10 trọn bộ
Giáo án tiếng anh 10 full cả năm trọn bộ đẹp mắt
PERIOD 55
DATE OF PLANNING: 03/ 01/ 2019
UNIT 6: GENDER EQUALITY GETTINGSTARTED
I, Objectives.
Knowledge.
By the endof this unit, Sscan:
Use lexical items related to the topic GenderEquality.
Know deeperaboutthat topic.
Listening to a conversation with new words,agreementanddisagreementamong three characters.
Practice the conversation.
Enhance reading techniques.
Understandand use the passive voice with modals.
Skills.
To helplearnersgetstarted with 4 skills in Unit 1
Reading:Readabout the topic Gender Equality
Speaking: Exchange opinions aboutwomen’sgoing to work.
Listening:Listen to to a conversation with new words,agreementanddisagreement among three characters.
Writing: Write aboutadvantagesand disadvantages of women’sgoing to work.
Educationalaims.
To provide Ss some motivation.
Students are more aware of the drawbacks of genderdiscrimination.
II, Methods.
Integrated, mainly communicative.
III, Teaching aids.
Teacher: tape, board, chalk, textbook, cassette.
Students: textbook, workbook,pen,pencil…
IV. Procedures:
1. Class organization:
Class
Date of teaching
Attendance
10A3
……/ ……/ 2019
……/…….
10A5
……/ ……/ 2019
……/…….
10A6
……/ ……/ 2019
……/…….
10A8
……/ ……/ 2019
……/…….
2. Old lesson checking(Omitting )
3. New lesson:
TEACHER'SACTIVITIES
STUDENTS'ACTIVITIES
WARM UP
Ask students what they think aboutwhenthey see or hear the words “gender”,“equality” and“genderequality”. Elicit students’ answers.
Elicit sts’ answers.
Listen to the sts and give feedback.
Lead sts into new lesson.
WARM UP
Visualize what they think of whentheyhear or see suchwords as: gender, equality or genderequality.
Possible answers:
+ I think of men and women. + I think of the word same. + I think thatmenand women should be treated in the same way and given the same opportunities.
PRE - TEACHING Activity 1 - Ask students to look at the pictureandanswer the
PRE - TEACHING Activity 1 - Lookat the pictureandanswer the
questionsabout it: Suggested questions: + Who do you see in the picture? + Where do you think they are? + What are theydoing?
Play the recording.
Ask students to listen andread.
Explain newwords if necessary.
questionsabout it.
Give the answers.
Listen to the recording andread silently after the recording.
WHILE TEACHING Activity 2
Ask students to work individually first and theninpairs to decide if the statements are true (T), false(F) or notgiven.
Encourage students to providereasons for their answers.
Ask them to referback to the conversation to get the necessary information.
Checkstudents’ answers andgive explanations.
Suggestedanswer:
1. F 2. F 3. T 4. NG 5. T
WHILE TEACHING Activity 2
Workindividually first and then in pairs to decide if the statements are true (T),false(F) or not given.
Provide reasons for their answers.
Give the answers.
Checkandcorrect.
POSTTEACHING
Ask students to read the conversation again and think of the answers to the questions.
Have them work with a partnerandswitchrolestoaskandanswer.
Check the answersand provide the correct ones if necessary.
Suggestedanswers:
Only 82 girls enrolled per 100 boys in secondary school.
Because theymight be forced to work at home and in the fields.
Thereare slightly more boys than girls in both primary and secondary schools.
Women do.
Gender discrimination should be eliminated so that everyone has equal opportunities in education.
POSTTEACHING - Readthe conversationagain and answer to the questions.
Work in pairs to do the task.
Give the answers.
Checkandcorrect.
PERIOD 56
DATE OF PLANNING: 04/ 01/ 2019
UNIT 6: GENDER EQUALITY LANGUAGE
I, Objectives.
Knowledge.
By the endof this unit, Sscan:
Pronounce correctly two-syllablewords with stress on the first or second syllable in isolation and in context
Understand new wordsrelated to the topic
Master modal verbs use
Understand more aboutpassive voice
Skills.
To helplearnersgetstarted with 4 skills in Unit 1
Class
Date of teaching
Attendance
10A3
……/ ……/ 2019
……/…….
10A5
……/ ……/ 2019
……/…….
10A6
……/ ……/ 2019
……/…….
10A8
……/ ……/ 2019
……/…….
2. Old lesson checking
Checking new words in Getting started section.
3. New lesson:
TEACHER'SACTIVITIES
STUDENTS'ACTIVITIES
VOCABULARY Activity 1
Ask students to workindividually,read the words andphrases in the box, then discuss and find the meaning for each of them (a-f).
Ifstudents need support, askthem to use the context of the conversation to help them choose the correct meaning for each word.
Checkanswersas a class.
Suggestedanswers:
1. D 2. F 3. E 4. A 5. C 6. B
VOCABULARY Activity 1
Work individually,read the wordsandphrases in the box, then discuss and find the meaning for eachofthem (a-f).
Give the answers.
Checkandcorrect.
Activity 2
Ask students to work individually first, and thencheck with a partner.
Make sure that studenthave the right answers bygoing over all the answers in class.
Allow students to look up the words in the glossary, if necessary.